Saturday, October 5, 2013

luahan hati di kala sunyi......

HAHAHAAA title tak boleh bla. Jiwang. Poyos je. Lol.

Ok,,ni tengah menaip sambil baring je ni. In leas than 12 hours saya akan berlepas ke Mesir. Frankly speaking, i dont feel anything yet. Buat masa sekarang lah,hehe. Cuma rasa sedih sebab nanti takut rindu mama,abah. Pastu kesian kat mama sebab lepasni mama tinggal sorang. Selalunya petang petang saya golek depan tv sama sama dengan mama. Memang saya tinggal 2 orang je dengan mama bila semua orang pergi kerja. nanti mama boring..

Bila duduk sorang sorang melayan perasaan (cehceehh) terfikir jugak banyak dah abah keluar duit untuk preparation saya ke mesir ni. Beli baju,beg,makanan,pstu yuran lagi. Bila tanya abah, abah dengan mama cakap "ya jangan risau pasal tu. Belajar je,bawak balik ijazah kat mama abah,jadi dentist. Tu je dah cukup." dalam hati ni,rasa macam takut pun ada. Takut kalau tak terdaya nak galas tanggungjawab tu. Takut kalau ter-kecewakan harapan orang tua. Takut ter-lemah semangat.

Kalau tanya saya,memang la saya nak belajar elok-elok,nak berjaya.siapa yang taknak berjaya kan? Tapi ni semua rezeki. InsyaAllah saya akan cuba yang terbaik demi mama dengan abah.

"Ya nak abah dengan mama bangga, dan nak pengorbanan mama dengan abah untuk ya selama ni berbaloi"

Saya minta jasa baik kawan-kawan saya,sedara mara, cikgu cikgu, dan semua orang yang mengenali saya. Tolong doakan saya tabah, kuat semangat. Doakan segala urusan saya dipermudahkan. Doakan saya, agar dapat jadi doktor gigi yang berjaya dunia dan akhirat. Doakan saya. Hanya Allah yang mampu membalasnya. InsyaAllah,saya doakan semoga kita semua berada di dalan rahmat Allah s w.t. Amin..

No comments: