Saturday, February 12, 2011

orang baru

Bismillahirrahmanirrahim,

sorry, saya tak update blog selama beberapa hari, hehe apa yang saya nak tulis, saya terlupa bila dah login blog ni :)

Oh ye, kali ni saya nak cerita tentang orang baru yang saya jumpa di sekolah baru.

Okay, start from my teachers.
first, Cik Norfarrasya, atau nama pendek sikit, Cik Farrasya, who is my form teacher. she teaches us Physic. saya suka sangat dengan cikgu ni sebab dia sangat lah baik and lemah lembut. suara dia serak-serak basah, comell je.haha dan dia juga merupakan seorang cikgu yang concern about her students. macam haritu, saya kan budak baru, so dia tanya saya lembut-lembut, tnya dah amik buku ke belum, and yang bestnye, ada 1 buku yang saya tak dapat lagi, buku agama yang sepatutnya saya dah dapat kat sekolah lama. tapi saya mintak kat cikgu spbt diorang, cikgu tu boleh pulak garang-garang tanya saya "mana surat yang mengatakan awak kena amik buku kat sini? saya nak surat tu dulu baru saya boleh bagi" (huisshh garang gila cikgu tu, saya tanya punyalah sopansantuntahapwanitamelayuterakhir, ). pastu saya ada 1 surat yang tulis pasal saya dah amik buku kat sekolah lama tapi takde pulak cakap yang saya tak dapat lagi buku agama tu. so saya tanya Cik Farrasyacikgufavouritesaya, cikgu ni cakap, "okay takpe biar saya hantar kan surat ni," saya rasa selalunya, cikgu mesti suruh student tu sendiri yang hantar kan?sebab cikgu kan banyak lagi kerja yang nak dibuat..hehe. cikgu ini jugak, selalu ajar sampai student dia betul-betul faham. pastu banyak lagi lah, yang saya suka tentang cikgu Farrasya ni. hehe 

next, teacher english saya, Mrs Cheong. she is also one of my favourite teachers. and she called me 'Ajila'.haha and dia lantik saya sebagai ajk for english and i have to collect all of my classmates' books and send it to the SAL room. but that room is quite far from my class. it's okay teacher, i love this job, hehe. the way she teach us, em i dont know how to explain but when she starts teaching us, rasa happening oh. and she likes to share her experiences with us.

next, sir samsudin. he's 40+ i think. he's quite serious when he teaches us. jarang sangat dapat gelak huhahuha dengan dia. he teaches us chemistry. ayat yg selalu diungkapkan oleh beliau ialah "chemistry ni susah, thats why ramai fail", "chemistry mane ada senang, kalau senang, semua orang jadi doktor". haha best jugak cikgu ni.

next, cikgu bio saya. miss wong. dia biasabiasa je tp ok jugak la die ajar. and selalu sebut, "hmm, hmm, hmm".

next, cikgu bm, pn mariam. dia pun ajar okay jugak, tp selalu panggil kitorang makcik/pakcik sebab die tak ingat nama kitorang.but saya kurang menyenangi panggilan mcmtu..huhu

cikgucikgu yang lain pun okay jugak. over all semua okey, alhamdulillah.

sekarang cerita pasal kawankawan saya pulak.
eh nanti lah, next post lah pulak yeah.
terima kasih, :)


 

2 comments:

NHN said...

buat title orang baru en,,,
kite igt awk ade anak,,haha.

Ajlaa said...

byk lah kte ada anak..haha