Sunday, March 9, 2014

Cahaya yang Agung

Assalamualaikum :)

Tahu taaaaak apa makna nama Nur Ajlaa? Haaaaaaaaaaaaaa (lebihlebih skit ha kali ni). Cahaya yang Agung. Tu la maknanya. Nur seperti yg orang ramai tahu, ialah cahaya. Ajlaa yg susah sikit nak jumpa. Saya pernah je jumpa nama Ajlaa dalam buku nama-nama islam kt mph (time tu tunggu orang buat hair treatment kt sacc mall pastu bosan duduk dalam mph baca buku *detailed pulak cerita*). Lupa pulak nak snap gambo. Bukan senang tau nak jumpa,haha.

Mama kata maksud Ajlaa lebih kurang dgn Atiqah (kakak kite la tu). Atiqah kalau tak silap saya, yg mulia..mcmtu la,tak ingat sangat. So Cahaya yang Mulia pun ye kot maksud Nur Ajlaa ni. Haha

Oh dan lagi satu. Susah betuiii nak bagitahu orang nama kita. "nama awk sape", "ajlaa", "haaa?", "ajlaa", "haaaa? Azila? A..ape?"

Sabor jelah. Saya pun dengan senyuman penyabornye ulang la banyak kali 'Ajlaa,ajlaa'. Kekadang mcm dah penat, orang sebut azla ke ape, saya ye kan aje. Haha oh ya, kt mesir ni orang arab pernah panggil saya Aglaa yeayy -_______-

Okayy motipnyee saya update pasal ni adalah sebab lecturer chemistry kesayangan sukaaa sangat tanya nama student dlm kelas pastu tanya apa makna nama kita tu. So iolls pun google lah nama sendiri, siap dlm bahasa inggeris lagi tau jetjet supaya prof tu faham. Haha. Tahu je sebelum ni maksud nama sendiri tapi macam tak sure laa, nak tanya orang yang nama sama pun tak pernah pulak jumpa lagi.

Tah pape je update blog pasal nama sendiri. Kahkahkah

Oh yee kelas utk sem 2 dah bermula. Doakan saya kuat semangat yo ! Lagi beberapa bulan saya boleh balik malaysia daaaaahhh. Hehehehehehehehehehehehehehe

P/s: Ingat nak update pasal winter break pegi cairo and alex haritu tapi nanti lah. Haha

No comments: