Monday, January 3, 2011

The STARting

My first day of school was okay. definitely was very very okay.

Rumah baru dengan sekolah lama hmm jauh sikit. so keluar rumah kena awal. hmm takpe, berapa hari je kot kau sekolah situ. mula mula dari rumah buat muka selamba badak je. konon tak nervous nak masuk first day sekolah.apa lah kau ni, bukannya masuk darjah satu nak nervous nervous ni. dah masuk kereta dengan abah, dah babai dengan mama macam budak budak, pastu bertolak lah. berangan kejap pastu tiba tiba 'eh, dah masuk highway?ya, first time saya nak pegi sekolah lalu highway. pastu bila dah nak dekat dengan sekolah mula lah, gelabah macam apa tapi cuba control depan abah buat cool je. gelabah sebab tengok jam dah pukul 7.25 pagi.ha loceng sekolah bunyi pukul 7.20. pagar tutup pukul 7.30. so cepat cepat salam abah and say goodluck to him for his first day working at a new place. nasib baik tak kena denda lewat. taknak mencemar nama baik saya, yang tahun lepas takde pun kena tulis nama sebab lewat datang ke sekolah. ha baik tak saya? ceh berlagak. Astagfirullah..

sampai sampai ingat nak pegi cari barisan kat bahagian tepi, tempat form 3 beratur. (tak ingat diri sendiri dah form 4) then nampak ramai pulak budak form 3 beratur kat tengah baru teringat saya budak form 4! pastu tiba tiba kena peluk dengan satu makhluk ni.ingat kan ape lah, terkejut ai tahu. rupanya cik olyn. lepas muah muah dengan cik dayah dan cik olyn, lepas dah perhimpunan, pastu cikgu razi panggil nama untuk kelas 4A. dah ramai gila kot nama yang dah dipanggil, nama saya tak keluar keluar jugak. mula lah, gelabah takut takut masuk kelas akaun lah, nama saya tercicir lah. sambil tu pikir pikir balik, hmm layak ke saya masuk kelas bio?cikgu cakap kelas bio yang 6, 7 dan 8A. saya, 8A, so layak lah kan?<<fikiran budak tengah gelabah

last last keluar jugak nama saya. Alhamdulillah, dapat masuk kelas bio andddd sekelas dengan cik dayah dan cik olyn. walaupun just for a few days. :(

dalam kelas dapat seat depan. depan cikgu lagi you.

hmm tak tahu lagi nak cerita apa, oh ya, pasal kenangan pahit haritu, fikir fikir balik, rasanya takde kot. tak ingat sangat. sebab Alhamdulillah, all of the moment in 2010 was really really nice to me. 2011, tolong jadi tahun yang baik jugak untuk saya ya, and of course, semua orang nak tahun 2011 jadi lebih baik daripada 2010. 2011, saya harap awak jadi tahun yang saya dapat cipta kejayaan yang cemerlang dengan lebih banyak. Amin... =)

gambar fav terbaru kitorang.
pic from cik dayah yang amik gambar menggunakan kawan barunya. :)

No comments: