Monday, March 14, 2011

budak-budak ni (!)

balik kampung, best sebenarnya tapi di spoiled kan oleh budak-budak yang mengadengade.hehe>>tak tahu lah kalau saya yang mengadengade taknak layan budak-budak ni.

satu sesi luahan perasaan akan dimulakan sekarang. 

saya ni kan, tak boleh belah betul lah kalau dengan budak-budak ni. eh kejap, bukan semua budak saya tak okay ye. saya cuma tak okay dengan budak yang mengadengade, suka jerit-jerit, makan nak banyaaakk je tapi at last tak habis pastu buang je makanan tu, em mulut kurang asam, suka sibuk-sibuk, kuat merengek, dan sebagainya. budak macamni, memang saya takkan nak lah layan diorang. even bila nampak coklat, ingat nak beli kt diorang tiba-tiba putus mood nak buat baik. sebab ape? sebab diorang selalu ngadengade. plus, saya pun selalu kena buli dengan diorang.<<huishh malu gile kena buli dengan budak,haha

saya geram betullah kalau dengan budak yang kuat melalak even kalau terlanggar meja sikit pun. melalak nak kuat gile bagi jiran sebelah dengar pulak tu. pastu budak yang suka main lari-lari keliling kita pastu buat sepah. lepas buat sepah, kena marah dengan mak dia pastu melalak pulak. dah tu, melalak, insaf kejap 2 minit lepas tu buat bising balik. sabar jelah aku pun kan. nasib baik saya takde adik.hehe

budak-budak ni, orang buat keje dia memang suka bertempek eh kat kita? saya nak siapkan esei bm yang berjela-jela tu pun, dia pun naaak jugak lah menyibuk. oh ye, yang memang nakal gila ni boleh pulak dia ketuk-ketuk keyboard (eh keyboard kan?betullah kan?hehe) ni, saje cari pasal. lepas tu kena cubit kat tangan. BEST GILA dapat cubit dia sebab time tu takde orang,haha boleh cubit dia sesuka hati!miahahaha. oh ye, lepas kena cubit,dia tak insaf insaf pun. dia pegi kacau orang lain pulak.<<eh saya cubit bukan lah kuat mane sebab dia boleh jelir lidah lagi kat saya lepas tu, makna nye nak lagi lah tu kan?

saya suka layan budak-budak yang baik, diam, tak banyak songeh, pemalu dan lemah lembut.hihihi

secara tuntas(ceewah!), budak-budak ni memang suka bertempek dekat orang. saya pulak memang suka tak layan diorang. saya bukan taknak, tapi saya tak reti. saya tak reti nak layan kerenah diorang kot. mak saya cakap bila tengok saya tak reti nak layan budak-budak tu, "orang takdok adik, macamtu lah"
Alhamdulillah saya takde adik seganas, se-ngadengade budak-budak itu.

apa yang saya cakap ni, tak bermakna saya tak sayang diorang okay. saya cuma geram dekat budak yang nakal-nakal ni. tapi saya still lah kan sayang adik-adik sedara saya. :)

1 comment:

nhn said...

*tepuk dahi sambil gelak golek-golek