Friday, June 15, 2012

rasa tak layak

saya ada seorang kawan ni.
saya tak berapa rapat sangat dengan dia.
kelas lain-lain,
jarang dapat sembang, lepak sama-sama.

tapi bila saya baca most of her tweets,
i can see that she faces so many problems in her life,
with herself, with her parents, friends and people around her.

saya teringin,
sangat teringin sebenarnya.
nak tolong dia.
bukan lah tolong apa,
but at least being a listener or i can lend my shoulder for her to cry on.

TAPI

saya malu, takut, tak berani
dan yang utama, sebenarnya saya rasa saya tak layak.
i'm not one of her best friends,
i just knew her for less than 2 years,
saya jarang bercakap dengan dia,
kalau terserempak pun selalu senyum je.

saya rasa tak layak untuk tanyakan apa masalah dia.
saya rasa tak layak untuk bagi nasihat kat dia.
saya rasa tak layak untuk jadi salah satu tempat untuk dia mencurahkan masalah dia.

sebab dia ada ramai sangat orang yang sangat concern pasal dia.
ramai best friends.
and i think i'm a bit far from it.

dear awak, kita harap awak kuat untuk hadapi semua ujian dari Allah ni. Dia cuma beri ujian setakat yang kita mampu sahaja. bila awak dapat sesuatu masalah, itu bermakna awak memang boleh melaluinya. kita harap Allah permudahkan segala urusan awak. be strong dear and don't let the problems bother your focus on SPM. :)


No comments: