Friday, June 8, 2012

summary #1

assalamualaikum. erm hai. berdirinya saya di sini, okay tipu. duduknya saya di sini, pada malam yang sunyi,bertemankan bintang-bintang yang berkerdipan, diiringi dengan bunyi cengkerik *krik krik krikk* adalah untuk meng-update blog yang telah beberapa bulan saya meninggalkannya sendirian tanpa meluangkan masa saya yang banyak terbuang (dengan aktiviti menternak lemak di rumah). huhu sedih tak wahai blog? *tiba-tiba ada lagu ombak rindu*

okay, dah kenapanya intro nak mengarut panjang-panjang?haha

dah berapa lama tak update, so tinggal lagi 2 hari nak bersenang-lenang golek-golek tak sedor diri nak SPM, cik Hidayah ni telahpun membuat saya terpaksa jugak meng-update something for her to read. kalau tak, dia nak buat fake story pasal crush saya. (eleeh kte tahu awak takkan nya sampai hati nak buat kte macamtuu :P)

hmm mungkin kali ni saya hanya membuat rumusan tentang mid-year exam saya.

kita mulakan dengan subjek teras. BM,BI,AGAMA,SEJARAH,MATHS.

BAHASA MELAYU
Alhamdulillah, kertas 1 dan 2 saya dapat jawab jugak lah. tapi part yang komsas tuuuu, ehem. quite tough jugak. okay di sini saya tak sure soalan tu yg tough atau saya yang tak study sangat komsas. eh? :P komsas tu en kebanyakannya saya jawab hanya menggunakan logik akal dan erm apa yang apa saya bayangkan,hehe. mungkin agak mengarut di situ. tapi Alhamdulillah,bahagian tatabahasa,pemahaman, karangan, rumusan semua tu saya boleh buat. doakan saya dapat A untuk subjek ni eh? :)

ENGLISH
paper ni pun boleh la boleh laa,haha. bahagian summary saya kurang gemar sebab ayat dia macam pelik,pastu benda yang dia mintak pun macam tak faham. mungkin ramai atau mungkin hanya saya yang mengalami masalah ini. entah lah,klau summary macam *krik krik* sikit bunyi dia.haha tapi Alhamdulillah part essay yang panjang berjela tu saya dapat agak banyak idea. dan boleh pulak buat karangan sedih-sedih. last-last adik dia meninggal lah,pastu sambil buat essay tu teringat lagu Thousand Years, part yg intro tu. heartbeats,fast. then cerita pasal jantung dia berdegup kencang lah ape semua.haha tapi apapun doakan saya dapat A untuk subjek ni eh? :)

AGAMA
subjek ni pun saya banyak jawab guna logik akal dan berdasarkan pengetahuan saya tentang Islam. paper ni tak tahu nak cerita apa sangat sebab ada yang susah dan ada jugak yg senang. hm doakan saya dapat A untuk subjek ni eh? :)

SEJARAH
okay yang ni agak susah jugak la. mungkin sebab saya kurang study kot.heheh maksud saya,kurang menguasai subjek form 4 dulu. dan saya tak buat nota tampal-tampal kat dinding macam Hidayah buat.haha saya cuma buat latihan sahaja. malas kan budak ini? :p apa pun, tolong lah doakan saya dapat score jugak subjek ni :)

MATHEMATICS
ya Allah syukur Alhamdulillah saya dapat jawab semua soalan. bukan lah semua soalan tu saya confirm boleh dapat markah but at least,aku tahu cara nak solve the problemo. salah kira ke apa tu belakang kira ah :P dan banyak jugak jemis-jemis soalan yang saya pernah buat keluar masa exam tu. bersyukur sangat. but still,risau jugak sbb result belum keluar. mana tahu silly mistakes banyak sangat ke apa kan. saya harap boleh score subjek ni sebab this is my favourite subject. saya suka kira-kira ni.hehe doakan saya dapat A untuk subjek ni eh? :)

setakat ni jelah dulu. nanti esok INSYAALLAH saya update pasal subjek seterusnya pulak eh. mama dah berapa kali dah suruh masuk tidur. 

assalamualaikum :)

No comments: