Saturday, June 9, 2012

summary #2

assalamualaikum awak! :)
harini cerita pasal science subject pulak disebabkan semalam saya dah tak sempat nak cerita pasal semua paper yang saya ambil. tak nak mengecewakan cik Hidayah tersayang, (sebenarnya tak nak dia membebel suruh update blog hari-hari :P) so saya sambung lah,hehe. paper seterusnya, BIOLOGY, CHEMISTRY, PHYSICS dan ADDMATHS.

BIOLOGY
hmm paper ni boleh kata okay la. tapi takde lah senang sangat. agak susah jugak sebenarnya. paper 2 yang banyak blur sikit.haha entah lah,sebab tak cukup baca kot :p  paper 1 boleh la, tapi paper 3 yang rasa macam err. last minute kitorang dapat soalan bocor, rasanya dalam 1 minit sebelum nak start paper kitorang dapat tahu. thanks to hidayah nadeera from 5 amanah yang baik hati bagitahu kitorang walaupun lah last minute pun. dengan perasaan cuak gila kitorang semua baca lah apa yang dia cakap keluar tu. tengok-tengok experiment tu kitorang tak pernah buat rasanya. dan sebenarnya saya tak faham sangat dengan experiment tu, so terus cuba hafal je step dia, dengan apa dia punya variables semua. tapi tak sempat sangat nak baca sebab tiba-tiba "okay, duduk tempat masing-masing, simpan semua buku. exam dah nak start" -____- part yang experiment tu tawakal jelah,saya jawab apa yang saya tahu je.hehe. tolong lah doakan saya dapat A untuk subjek ni masa SPM eh? :)

CHEMISTRY
saya tak tahu nak cakap apa pasal paper ni. sangat susah. paper 3 je okay sikit. hmm doakan saya dapat A untuk subjek ni masa SPM eh? :)

PHYSICS
Alhamdulillah paper 3, dengan paper 1 okay la. paper 2 pun banyak jugak yang saya boleh jawab. boleh la jawab tapi betul ke tak tu tak tahu lah,haha. pn chow banyak sangat bagi tips yang boleh saya gunakan masa exam. and Alhamdulillah, saya mempraktikkannya,hehe. doakan saya dapat A untuk subjek ni masa SPM eh? :)

ADDMATHS
syukur Alhamdulillah paper ni pun saya boleh jawab jugak. bukan lah senang sangat tapi at least saya tak lah sempat nak menggelabah perah otak nak ingat balik semua. dan masa pun cukup untuk saya buat. harap sangat dapat score paper ni. doakan saya dapat A untuk subjek ni masa SPM eh? :)

secara keseluruhan, (ceeh macam buat karangan lah konon :p) exam kali ni, Alhamdulillah sangat-sangat saya tak gelabah, dapat jawab dengan tenang. dan masa yang diperuntukkan pun memang secukupnya saya gunakan. (eh?macam pelik je ayat) especially maths dengan addmaths lah yang saya risau kalau tak cukup masa. Alhamdulillah memang cukup sebenarnya kalau kita skip dulu mana-mana soalan yang susah. rasa macam susah je nak buat,terus skip ke soalan seterusnya sebab mana tahu kat belakang-belakang tu banyak lagi soalan senang yang kita boleh buat kan?

awak, ye. awak yang membaca, tolong doakan saya dapat keputusan cemerlang untuk exam mid-year ni ye? doakan saya cemerlang jugak masa trial SPM, dan doakan lah saya dapat 9A+ dalam SPM 2012 ni. AMIN.. 
=)



No comments: