Tuesday, December 18, 2012

ADAM DAN HAWA (!)

Assalamualaikum :)


Okay for sure saya rasa memang dah ramai orang tahu pasal novel ni, dan drama Adam dan Hawa yang sedang ditayangkan di astro mustika pada setiap hari isnin hingga khamis pada pukul 10 malam. dan siaran ulangannya pula adalah pada setiap hari isnin hingga khamis pada pukul 5 petang dan 9.30 malam serta marathon mingguan pula pada setiap hari ahad dari pukul 5.30 sehingga pukul7.30 malam. (ceh tengah promote ke apa ni?)

Lakonan Aaron Aziz dan Nadiya Nisaaa'


Adam Mukhriz & Ain Hawani


oh oh Aaron ni handsome dan sweet gilaa dalam cerita ni. 

Terasa ketinggalan pula bila saya baruuuu nak update pasal novel ni. And yes,saya baru habis baca novel ni setelah mengetahui kewujudannya daripada cik Amalina Intan kita, dan setelah menunggu cik Nadiah comels kita habis baca. hehe

Lepas habis baca novel ni, satu persoalan yang terlintas di benak fikiran saya (ceh tengok,ayat bajet nak jawab spm je) adalah, "ada lagi ke lelaki seperti Adam Mukhriz dalam dunia ni?"
haaaaa nampak tak ke-jiwang-an Ajlaa di situ? ishish

Oh ya, saya juga nak share favourite quote yang saya dapat daripada novel ini.

My love for you dies when the last petal of these roses falls.
( which is bunga palsu. get it? )

Hawa dicipta dari tulang rusuk Adam,
Bukan dari kepalanya untuk dijadikan atasannya,
Bukan dari kakinya untuk dijadikan alasannya,
 Melainkan dari sisinya 
untuk dijadikan teman hidupnya.
Dekat pada lengan untuk dilindunginya,
dan dekat di hati untuk dicintainya.


Watak Am dalam cerita ni sangat laah, haih cair ai tau. haha okay bye.




No comments: