Monday, August 26, 2013

Backup plan

Assalamualaikum.

Just to share with you guysss (cehcehh) kalau ada lah yang membaca entri ni mengalami nasib yang sama dengan saya, who are looking for some backup plans sementara penangguhan ke Mesir ni. Boleh la klik link di bawah ni. hehe


So, here are some info that might be helping you.

They will be offering you these course :
1) Asasi Kejuruteraan dan Sains Komputer
2) Asasi Senibina dan Rekabentuk Alam Sekitar
3) Asasi Sains Hayat
4) Asasi Sains Fizikal
5) Asasi Sains Kesihatan Bersekutu

Ini jelah course yang ada. As for me, saya cuma apply Asasi Sains Hayat. I already google searched sains fizikal dengan sains kesihatan tu semua macamana. Apa yang saya dapat tahu, kalau nak jugak sambung medic atau dentistry course kena amik sains hayat la. Ye kot,hehe.

Lepas korang klik link tu, isi borang ape semua then hantar ke alamat yang diberi atau emel kan je. Nak faks pun boleh, nombor semua dah dinyatakan. Pastu jangan lupa attach sekali slip SPM 2012, ic korang, ic parents dan birth certificate. Bukak dan baca lah dua-dua attachment yang ada bila korang klik link tu ye.

Tarikh tutup permohonan is on the 1st oct 2013. Intake is scheduled on the 27th oct 2013.

So, setakat ni backup plan saya ialah UITM dan UIA. Tapi saya nak pergi Mesir study dentistry !!!!! (ok tapi backup plan memang kena ada--mama remind me this everyday)


Nampak tak betapa saya memang NAK jadi seorang doktor? haha

hm, Semoga Mesir aman dan sejahtera semula. Dont forget to pray for our brothers and sisters there. InsyaAllah, kalau ada rezeki..dapat la saya sambung belajar kat Mesir. Mama selalu cakap "kalau memang betul rezeki Ya untuk tuntut ilmu kt Mesir, jangan risau. Sabar. InsyaAllah sampai la masanya tu." okay maa.....hehe

3 comments:

nadiahazhar said...

540 onlyiylawk kita doakan awk dipermudahkan perjalanan ke mesir nnt. InsyaAllah awk dapat belajar sana. just sabar sikit yer. InsyaAllah. perancangan Allah itu yang terbaik.

nadiahazhar said...

awak kita doakan awk dipermudahkan perjalanan ke mesir. awk insyaAllah awk pasti dapat belajar sana as student pergigian. just fighting! InsyaAllah.

Ajlaa said...

Amin... ya Allah thank you Nadiah sayang :') rinduuu oi,haha